筱山夢夜中

ファンファーレと熱狂 赤い太陽


写文 / 排版


いのちのび罢了

ルーム - 古川本舗

直到听到喷薄而出的震撼将自己痉挛。

直到爱意的门咔哒地关闭在三月之底。

 

三月は夜の底→

来自网易云的歌词。

My fingers slowly graze against the stains remained
我的指尖缓缓拂过遗留的污痕
at midnight deep in a room unroofed
在这午夜露天房间的深处
Drowned in this illusion and lost my way in the fog
沉溺于此幻想 迷雾中失了方向
I Still do.
依旧
but still I long for
但我仍在渴求
Even now
直到如今

I’m missing you
我思念着你
wanna tell you!
想要对你倾诉
Do you hear me not?
你可曾听见我的声音?
The silent words become tears,melting in the air
无声的话语变作泪水,融于空气
I turn into a grounded summerfish
我化为一尾搁浅的热带鱼
losing my arms
失去手臂
then the legs
和双腿
without you I don’t even know how to breathe
没有你我甚至不知如何呼吸
Do you feel the same as me?
你是否也有着同样的感触?
In this lonely journey I crawl on the knees
这寂寞的旅途里我跪伏前行
until they’re muddy and bloody
直至双膝满是泥泞污血
Through crowds of strayers
穿过迷途的人群
Away from prayers just to see you once again
远离祷告的信徒 只为再次见你一面
It was on the rainy day when the whole world
在整个世界
is washed away by downpour
被倾盆大雨荡涤的那天
I had a sweet dream
我做了个甜美的梦
‘cause you’re the one I need
因为你是我唯一所求
Ever since the day I escaped
自那日我转身逃开
time has gone by
分秒流转
love I tried to hide,bubbles over from inside
我试图隐藏 却由心深处几欲喷薄的爱意
ends up here
于此处终结
till today
直至今天
the red thread has been saturated in
命运的红线
sigh and secret
于叹息和隐秘中浸糜
It can never be tied back
已无可挽回
The path we walked along together
我们一起走过的道路
is broken off forever
已永远崩裂
Let’s say, if I were scared
假如,我说害怕被
to be left alone
独自留下
would we ever reach a happy ending?
我们是否会抵达美满的结局?
So get
当黎明取代暗夜
haunted by deep remorse as
深深的懊悔
dawn takes over the darkness
反复纠缠
I fell in love with you
而 我爱上了你
That’s all I want you to know
便是我想让你知道的全部
Flashback
回到
to the rainy day when the rain
那个雨天
was streaming down my face
当雨水从我的脸上倾注而下
The warmth in our hands
当我们相互依偎
as we leaned close to each other
彼此手中的温暖
Do you even remember?
时至今日你还记得吗?
But I let it go into the air
但我终于如此刺眼的阳光之下
under such sunlight glare
将一切随风弃去
It’s time to goodbye
并轻道一声再见
I’ll take all the blame this time
这次 就让我带走所有罪责

 

5 /   / 音乐
评论
热度(5)

© 筱山夢夜中 | Powered by LOFTER